18 lipca 2018

DIY szorstkie cyfry Montessori

W dzisiejszym wpisie pokażę jak wykonać szorstkie cyfry wykorzystywane w pedagogice Montessori. 

Szorstkie cyfry, inaczej cyfry dotykowe to dziesięć tabliczek, na których znajdują się wykonane z papieru ściernego cyfry od 0 do 9. Pomoc ta jest przeznaczona dla dzieci od około 2,5 do 4 lat. 

Ich wprowadzenie ma na celu: zapoznanie dzieci z graficznym symbolem cyfry, dopasowywanie nazwy do określonego symbolu, poznanie kształtu i wprowadzenie do pisania (dzięki wodzeniu dwoma palcami prawej ręki po cyfrze). Na późniejszym etapie pracy z materiałem można odwzorowywać kształty z tabliczek na tacy z piaskiem czy kaszą lub po prostu pisząc na kartce papieru.

Nasze DIY zaczynamy od przygotowania dziesięciu tabliczek (u mnie wymiary 9x13cm). Wykorzystałam sklejkę 3mm, ale nada się też karton introligatorski. Malowałam dwukrotnie z każdej strony zwykłą farbą plakatową z butelki, następnie, również dwukrotnie lakierowałam.


Przygotowałam sobie szablon cyfr, dostępny tutaj. Następnie wycięłam cyfry...



... i odrysowałam w odbiciu lustrzanym na papierze ściernym.


Potem wystarczy wyciąć cyfry i nakleić na tabliczki np. za pomocą wikolu.


Mam nadzieję, że moja Emi niedługo zainteresuje się poznawanie cyfr, póki co udaje, że liczy (i miesza nazwy polskie z angielskimi 😉)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz